12 February 2009

Dagens

Dagens:

Hissa: Spotify! Ett jättebra musikprogram, det är bara att söka på låten eller artisten man vill höra, och så kommer det fram en massa låtar att välja mellan! Mycket snabbare och bättre kvalitet är youtube också, och så kan man skapa sina egna spelningslistor. Verkligen ett superbra program som jag älskar!

Dissa: Min dator, jag behöver en ny tycker jag, eftersom min nuvarande inte pallar internet riktigt, och inte psh heller. Dessutom är den riktigt seg, sådär att man vill slå till den! Så nu vill man ha en laptop, kanske en Apple? De verkar riktigt bra de där... Men så skulle den inte klara av sims... Aja, jag får se sen.

Tummen upp: Fick MVG på en svenskaberättelse igår.... och fyra smileys också! haha! Det var när man skulle skriva en egen berättelse och få betyg och sånt på den. Silkes kommentar: "F... Du kan ju inte sluta skriva här! Du måste ju skriva en fortsättning! Om du bestämmer dig för att skriva klart hela, så är jag gärna korrekturläsare!" hih, man blir ju rörd haha.

Tummen ner: Irriterande klassföreståndare! På klf:en idag började en av killarna så klart att klaga på tiden han fått för utvecklingssamtalet, och då frågade vi vid mitt bord vad vi hade för tid, eftersom hon inte sagt nåt om dem, och så pekar hon på mig "Jamen dina föräldrar vet eftersom de har mailat och bytt tid!" sade hon triumferande... Jag bara "Men de har inte berättat för mig" och hon bara fnös "Och vad har du för ena föräldrar som inte berättar sånt?" innan hon började gå igenom listan, och hoppade över mig! Urs jag höll på att få damp på henne!

Känsla: Lugn, avslappnad, levde i nuet.

Låt: Go! - Amy Diamond. Det var jättelänge sedan jag lyssnade på den här, och idag hade jag bara lusst att lyssna på den, så jag sökte upp den på Spotify (wäih!) och drog in den och resten av alla Amylåtarna i min spelningslistan. Just den här låten är speciell, sticker ut och jag gillar attityden i den!

Tv-program: Top Model! Riktigt intressant faktiskt, att få se deras utmaningar och hur resultatet ser ut. Just igår, när jag såg det, så var det final, och min favorit, Analeigh, åkte ut så hon hamnade på tredje plats. Riktigt synd, jag vet inte varför de inte gillar hennes ansikte, det är fint och sticker ut från de andras, dessutom går hon fantastiskt! Aja, McKey vann, hon var värd det tycker jag, jätteduktig.

Klädesplagg: Lång, brunhårig peruk tillsammans med en Röd basker! haha, älskar dem hihi. Ska ha dem när vi spelar in på Svenskan och Språkvalet, trivs riktigt bra i dem hehe.

Beroende: Musik! Har gått omkring med hörlurarna i öronen hela dagen! haha

Godsak: Start! Premium Fantasia Müsli med banan, hallon och russin! Jättegoda, och får stopp på mitt eviga sötsug ett tag. rekommenderas verkligen! Man behöver knappt nåt till, man kan äta det rakt upp och ner bara. Yumieh!

Ros: Min underbart irriterande lillebror! (alla drar andan av förvåning!) men han har mött sig överman på att vara irriterande idag haha! Och dessutom är han inte så illa, när han inte har kompisar med sig hem, då är han en riktig plåga faktiskt haha.


Som ni ser, har jag lagt till lite till Hissa och dissa... Och jag kommer göra en sån här varje dag... Försöka i alla fall haha. Och sedan en veckans också, med det bästa på hela veckan.

1 comment:

  1. Du kan ju försöka göra så att man kan ha bild på sina karaktärer? :)

    ReplyDelete